آگهی
  • ارسال پیامک بعداز ثبت سفارش برای مدیر فروشگاه
  • پرداخت مبلغ سفارش از طریق درگاه بانک‌های ملت، ملی و...
  • قابلیت تعریف فیلدهای دلخواه برای کالاها مانند رنگ، سایز و...
  • امکان فروش فایل، کد شارژ و کالاهای مجازی
  • امکان پیگیری سفارش‌ و ثبت رسید برای خریدار
  • مدیریت فروشگاه از طریق App و نرم‌افزار دسکتاپ
  • قالب Responsive دیدن همه امکانات...
امکانات / نسخه
پایه
پیشرفته
حرفه‌ای
ویژه
سقف تعداد کالا
۳۰ عدد
۶۰ عدد
۳۰۰ عدد
نامحدود
هاست رایگان
-
قیمت (تومان)
ماهانه ۳۴,۰۰۰
ماهانه ۴۴,۰۰۰
ماهانه ۶۴,۰۰۰
نامحدود ۱,۴۰۰,۰۰۰

نصب دو ویندوز در یک کامپیوتر

آموزشی و ایبوک ۱۰ مهر ۱۳۹۶ فرستادن دیدگاه

بر روی بیشتر کامپیوترها امروزه نصب دو یا چند سیستم سیستم‌عامل امکان‌پذیر است. برای نمونه می‌توان بر روی یک رایانه ویندوز ۷ و ۱۰ را به صورت هم‌زمان نصب و استفاده کرد. گام اول برای اینکار اختصاص دادن درایوی به ویندوز جدید بر روی دیسک سخت است. اگر در حال حاصر تنها یک درایو برای ویندوز قدیمی خود دارید، ابتدا می‌بایست بخشی از آنرا برای نصب ویندوز دوم ٍ خود جدا کنید. در ادامه ایجاد یک درایو جدید و نصب دو ویندوز به طور هم‌زمان روی رایانه را فرا خواهید گرفت.

دو ویندوز روی یک کامپیوتر

برای ساخت یک درایو جدید با کاهش فضای سایر درایو‌ها و مهیا کردن فضای کافی برای نصب ویندوز در آن ابتدا دکمه‌ی ویندوز به همراه دکمه‌ی R روی صفحه‌کلید را بفشارید تا پنجره‌ای کوچک نمایش داده شود. اکنون دستور diskmgmt.msc را در کادری که برای تایپ وجود دارد وارد کنید و سپس دکمه اینتر را فشار دهید. حال روی درایوی که می‌خواهید از فضای خالی آن درایوی جدید بسازید راست کلیک کرده و دکمه Shrink Volume را فشار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر از BitLocker استفاده می‌کنید، می‌بایست قبل از Shrink یک درایو، آنرا اجرا و بر روی Suspend Protection کلیک کنید تا محافظت از درایور به طور موقت معلق شود تا درایو جدید موردنظرتان ایجاد کنید.

ایجاد درایو برای نصب ویندوز

اکنون می‌بایست سیستم عامل جدید از روی CD یا هر روش دلخواه دیگر نصب شود. همانطور که گفته همانند تصویر زیر نصب را از بخش Custom پی‌بگیرید.

نصب دو ویندوز

در ادامه با انتخاب گزینه Unallocated Space، بخشی از دیسک سخت که در مرحله قبل ایجاد کردید را یا هر درایو دلخواه دیگر را برای نصب ویندوز انتخاب کنید. (به جز درایوی که ویندوز ِ اول روی آن نصب شده است)

انتخاب پارتیشن نصب ویندوز

بعداز به اتمام رسیدن روند نصب هر زمانی که رایانه را روشن کنید، صفحه‌ای نمایش داده خواهد شد (مانند تصویر زیر) که از طریق آن می‌توانید ویندوزی که مایلید دستگاه با آن بوت شود را انتخاب کنید. (تصویر زیر ممکن است در نسخه‌های مختلف ویندوز کمی متفاوت باشد.)

دو ویندوز هم زمان

همچنین می‌توان بوسیله‌ی تنظیمات داخل ویندوز نیز سیستم‌عامل پیش فرض در زمان بوت شدن را تغییر داد. برای اینکار وارد کنترل‌پنل ویندوز شوید و گزینه System and Security را انتخاب کنید. اکنون در صفحه جدید بر روی آیکون System کلیک کنید و گزینه Advanced System Settings در بخش سمت چپ صفحه نمایش را انتخاب نمایید. سپس وارد سربرگ Advanced شوید و سیستم عامل پیش فرض مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب بوت اول ویندوزهای نصب‌شده

مطالب مرتبط:

۱۰ دیدگاه فرستاده شده

  1. محمدزاهدخالدی

    چگونه نصب را از بخش custom بگیرم؟

  2. سلام
    خسته نباشید
    ممنون از زحمات شما،من دوتا ویندوز رو نصب کردم،اگه روش انتقال نرم افزار بین همین دوتا ویندوز هم بگین ممنون میشم.
    ۸)

  3. سلام میخواستم ببینم میشه نرم افزاری رو که توی ویندوز ۷ دارم تو ویندوز ۱۰ هم اجرا کنم محل نصبشم میدونم (برا من هم ۷هم ۱۰)ترخدا زود بگید خیلی احتیاج دارم ;( ;(

  4. از داخل پوشه ای که اون یکی ویندوز رو نصب کزدی برو البته اگه دوتاش ویندوز با دوتاش لینوکس و…. باشه میشه برا ویندوز باید بری به ادرس C://USERS/HAMON USERY KE SAKHTY/PEOGRAMS
    ۸)

  5. ویندوزم ده هست همچین گزینه ای ندیدم چرا؟

  6. سلام
    میخواستم بدونم من که الان ویندوز ۱۰ رو دارم و بخاطر کاری مجبورم ویندوز ۸‌.۱ رو نصب کنم با این روش ویندوز ۱۰ که نمیپره منظورم اینه که ویندوز ۸.۱ میاد کنار ویندوز ۱۰؟؟

  7. سلام من میخوام دو تا ویندوز همزمان در حال اجرا باشد و از یکی به دیگری بدون بوت کردن سیستم منتقل بشم نرم افزاری هست که این امکان رو بده؟ :angel:
    باتشکر

  8. البته VMware نمی خوام می خوام هر دو ویندوز واقعی باشن

  9. روی ویندوز ۸.۱ هم میشود دو ویندوز داشت ؟ ممکن است اگر نصب شد یکی را باز کنیم پیشفرض بشه و اون یکی پاک شه یا اطلاعات گوشی پاک بشه.

  10. یک سوال خطرات نداره مثلا فریز نمیشه

فرستادن دیدگاه



:D 
8) 
;( 
;) 
:p 
:whistle: 
:woot: 
:-x 
:| 
:love: 
:-* 
:angel: 
 

برچسب‌ها

راهنما

  • در بین لینک‌های دانلود همیشه مناسب‌ترین لینک در جایگاه اول قرار دارد.
  • اولین لینک دانلود، لینک مستقیم و با امکان Resume می‌باشد. به کمک این ویژگی می‌توان دانلود را موقتاً متوقف کرده و دوباره آن‌را ادامه داد.
  • چنانچه لینک‌های دانلود کار نمی‌کنند، در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا فایل‌ها دوباره آپلود شوند.
آراد دانلود | Arad Download © 2010 - 2024
RSS مطالب | RSS دیدگاه‌ها
AradDownload on Google Plus